10 temaer der påvirker dit ledelsesspænd
Er du leder for 13 eller 73 medarbejdere? Det påvirker kvaliteten af din ledelse om du har få eller mange medarbejdere, som du er leder for. Ny publikation fra Væksthus for Ledelse sætter fokus på,…
Er du leder for 13 eller 73 medarbejdere? Det påvirker kvaliteten af din ledelse om du har få eller mange medarbejdere, som du er leder for. Ny publikation fra Væksthus for Ledelse sætter fokus på,…
Hvad skal en leder skal gøre, hvis hun har mistet tilliden til en medarbejder? Det er det tema, det oplagte ledelsesmonopol vender og drejer.
Danmark er verdensmester. En undersøgelse viser nemlig, at danske medarbejdere er gladere for deres chefer end medarbejdere i andre lande. Den unikke danske ledelsesstil er en af forklaringerne, lyder det fra ekspert i arbejdsglæde.
Wicked problems er store komplekse problemer, der hverken løses ved hjælp af de løsninger, I brugte sidste år eller med en stor blanco-check. Det er problemer, der er sammenfiltrede med andre problemer, og hvor en…
Har du en tendens til at agere Djævlens Advokat eller kommer du til at ofre dine egne behov i din iver efter at løse en konflikt? Her kan du møde syv forskellige persontyper, som har…
Hvor hurtigt jeres nye medarbejder falder til og selvstændigt kan løse sine opgaver afhænger af, hvor gode I er til at onboarde medarbejderen. Læs om fire trin i en vellykket onboarding.
Dine tidligere kolleger er blevet dine nye medarbejdere. Det er en af de største udfordringer for nye ledere. Udnævnelsen fra kollega til leder åbner døren for nye muligheder, men også for mange faldgruber og konflikter.
Vil du gerne have mere autoritet i din rolle som leder? Det er især nye ledere, der tumler med dette spørgsmål, men også mere erfarne ledere kan have gavn af at øge deres autoritet. Her…
Magten er til låns, en leder skal have noget på hjerte og være relevant for andre mennesker. Læs her, hvorfor Margrethe Vestager anbefaler en tur med bussen, går i blomstrede kjoler og læser skønlitteratur i…
En stor personaleomsætning får naturligt lederen til at bruge kræfter på dem, der stopper for at finde årsagen. Men gør du kun dette, risikerer du at forsømme de engagerede og loyale medarbejdere, der vælger at…