![At være en god lytter handler om at forstå, hvad der bliver sagt.](https://www.lederweb.dk/wp-content/uploads/2014/02/untitled-design-28.png)
Lyt for at forstå – ikke for at svare
Som leder skal du være god til at kommunikere. Det handler også om at lytte. Det sidste er svært. Alt for ofte har vi nemlig travlt med at forberede, hvad vi vil sige og sidder…
Som leder skal du være god til at kommunikere. Det handler også om at lytte. Det sidste er svært. Alt for ofte har vi nemlig travlt med at forberede, hvad vi vil sige og sidder…
Det kræver risikovillighed, fokus på kerneydelsen og samarbejde at få løst velfærdssamfundets udfordringer. Sådan lyder nogle af buddene fra en række af Danmarks topledere. I et nyt magasin fra Væksthus for Ledelse giver toplederne deres…
En stresset leder har en højere risiko for at få stressede medarbejdere. Balancerer du på kanten af stress, svækkes dit overskud til at lede dig selv og dine medarbejdere. Her får du inspiration til, hvordan…
God ledelse er mere end summen af ledere. Små rystelser i organisationen, generøsitet og personlige relationer mellem lederne er forudsætninger for, at der er sammenhængskraft mellem ledere og ledelsesniveauer i en organisation. Sådan lyder en…
Færre ledere til flere medarbejdere. Det er tendensen på mange arbejdspladser. Men undersøgelser på hospitalsområdet viser, at der er grænser for, hvor mange medarbejdere en leder kan lede. Sideordnet ledelse, hvor lederskabet er delt mellem…
Der spildes tid på møder i kommunerne. Det viser en undersøgelse, som Væksthus for Ledelse har lavet. Her beretter fire ud af fem ledere om tidsspilde på møder. Læs om undersøgelsen og hent råd om,…
Mandag morgener er slemme. Men én dag er værre. Det er mandagen efter en lidt for festlig julefrokost, hvor du skal se dine medarbejdere i øjnene igen. Læs, hvordan du bedst håndterer mandagen derpå.
Selvindsigt er nøglen til god ledelse. Hvis du har styr på, hvad du kan og ikke kan, og hvordan du virker på andre, har du et godt fundament for at lede andre. Sådan lyder budskabet…
Vi husker alle den første dag på vores nye arbejde. Specielt hvis noget ikke var i orden. Derfor er det vigtigt med en god velkomst, som viser, at den nye medarbejder er ventet og velkommen.…
”Ledere skal levere noget, de ofte ikke selv får – nemlig god ledelse”. Sådan lyder budskabet fra Annemette Digmann, afdelingschef i Region Midtjylland, som her fortæller hvad lederne efterspørger af deres leder.